Building a Healthy Future: How Screen Time Impacts Teenagers' Physical Activity in the Digital Era?
DOI:
https://doi.org/10.59758/rcci.2024.2.e28Palabras clave:
Physical Activity, Screen Time, Physical EducationResumen
In today's digital era, where smartphones, tablets, and computers are ubiquitous, adolescents find themselves immersed in a digital landscape that profoundly shapes their daily lives. This pervasive integration of digital technology has raised concerns about its potential impact on adolescent physical health. In this essay, we delve into the multifaceted relationship between screen time and adolescent health, exploring underlying mechanisms, effective interventions, and the implications of longitudinal studies.
Descargas
Referencias
Gutiérrez H., E. R. (2024). La actividad física y sus beneficios para reducir la depresión en adolescentes entre 14 a 18 años. Dominio de Las Ciencias, 10(1), 525–540. https://doi.org/10.23857/DC.V10I1.3730
Gutiérrez-Sanhueza, C. (2023a). Uso de aplicaciones móviles para la práctica de ejercicio físico en estudiantes técnico-profesionales del área de actividad física y deportes en la Región de Ñuble. Revista Chilena de Rehabilitación y Actividad Física, 3(1), 1–11. https://doi.org/10.32457/REAF2.2357
Gutiérrez-Sanhueza, C. (2023b). La importancia de fomentar hábitos saludables en la era de la tecnología: impacto del tiempo frente a pantalla en la actividad física de los adolescentes. Revista Chilena de Rehabilitación y Actividad Física, 3(1), 1–3. https://doi.org/10.32457/REAF1.2160
René, N. & Vargas, C. (2024). Potenciando la asignatura de educación física con Tecnología Educativa en estudiantes de básica superior. Revista InveCom, 4(1), 1–13. https://doi.org/10.5281/ZENODO.8381217
Descargas
Publicado
Número
Sección
Categorías
Licencia
Derechos de autor 2024 CARLOS GUTIÉRREZ-SANHUEZA (Autor/a)
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.